Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.06.2015, sygn. IBPB-1-2/4510-27/15/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-2/4510-27/15/MM
w zakresie:możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Izby, przedstawione we wniosku z 30 marca 2015 r., (wpływ do tut. Biura 8 kwietnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 kwietnia 2015 r. wpłynął do tut. Biura wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Zgodnie ze statutem Wnioskodawcy (dalej także: Izba Gospodarcza, Izba) do jej zadań należy w szczególności: reprezentowanie interesów członków Izby przede wszystkim wobec organów państwowych, samorządowych, sądów i innych instytucji oraz ochrona ich interesów; organizowanie pomocy członkom Izby w rozwiązywaniu ich problemów organizacyjnych, ekonomicznych i prawnych; budowanie pozytywnego wizerunku członków Izby w otoczeniu rynkowym; prowadzenie działań na rzecz integracji członków izby; kształtowanie i upowszechnianie zasad etyki w działalności gospodarczej, dokonywanie ocen wdrażania i funkcjonowania przepisów prawnych dotyczących działalności członków Izby, a w szczególności górniczej, jak również wyrażanie opinii o projektach przepisów dotyczących tej branży, wykonywanie zleconych przez organy państwowe i samorządowe opinii, analiz, opracowań problemowych, sondaży i ekspertyz z zakresu problematyki obejmującej działalność członków; kreowanie rozwiązań i warunków sprzyjających rozwojowi branży, promowanie nowych rozwiązań technologicznych, ekonomicznych i organizacyjnych służących promocji polskiego węgla; prowadzenie doradztwa w zakresie ekonomiki i zagadnień organizacyjno-prawnych dla członków Izby; organizowanie seminariów, konferencji i sympozjów o tematyce branżowej. Swoje cele Izba Gospodarcza realizuje poprzez: organizowanie seminariów, konferencji i sympozjów o tematyce branżowej, organizowanie kursów i szkoleń; badania rynku i analiz rynkowych; działalność wydawniczą i informacyjną; prowadzenie poradnictwa w zakresie ekonomiki i zagadnień organizacyjno-prawnych dla członków Izby; podejmowanie przedsięwzięć i działań zmierzających do ochrony praw i interesów członków Izby; delegowanie przedstawicieli do organów doradczych administracji państwowej i innych instytucji, a w szczególności wyznaczanie osób powołanych do wydawania opinii i stwierdzania stanu faktycznego; sporządzanie, opinii i informacji dotyczących, w szczególności, rynku handlu węglem; stworzenie Sądu Arbitrażowego obsługującego członków Izby jak i inne zainteresowane podmioty; kształcenia i dokształcania swoich członków; doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej oraz zarządzania. Zgodnie ze statutem Izby, majątek Izby stanowią m.in. dotacje i subwencje.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right