Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2015, sygn. IPTPP1/4512-556/15-2/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/4512-556/15-2/MW
ustalenie czy Wnioskodawca z tytułu nabycia towarów jest podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku w ramach procedury odwrotnego obciążenia
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2015 r. (data wpływu 28 października 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika w związku z nabyciem towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy oraz ustalenia czy Wnioskodawca z tytułu nabycia ww. towarów jest podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku w ramach procedury odwrotnego obciążenia jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 października 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika w związku z nabyciem towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy oraz ustalenia czy Wnioskodawca z tytułu nabycia ww. towarów jest podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku w ramach procedury odwrotnego obciążenia.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe
Komenda Wojewódzka Policji jest organem administracji publicznej powołanym między innymi do ochrony życia i zdrowia ludzi oraz mienia, ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz innych zadań nałożonych przepisami ustawy z dnia 06 kwietnia 1990 r. o policji (Dz.U. z 2015 r., poz. 355).
Jednocześnie Komenda Wojewódzka Policji jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług z tytułu prowadzonej działalności pozabudżetowej, tj. sprzedaży zbędnych składników majątku, złomu oraz wynajmu, dzierżawy lub użyczenia części obiektów (nieruchomości Skarbu Państwa, nad którymi KWP sprawuje trwały zarząd), jeżeli są one czasowo zbędne dla potrzeb policji. W przypadku wynajmu/dzierżawy/użyczenia KWP zawiera z poszczególnymi podmiotami umowy cywilnoprawne, na podstawie których udostępnia powierzchnie użytkowe w budynkach lub częściach gruntów. Reasumując, zgodnie z zapisami art. 15 ust. 6 ustawy o podatku VAT, KWP jako organ władzy publicznej w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została ona powołana, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilno-prawnych nie jest uznawana za podatnika.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right