Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.09.2015, sygn. IPTPP3/4512-318/15-2/MWj, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP3/4512-318/15-2/MWj

Czy rozwiązanie polegające na potwierdzaniu otrzymania korekty za pośrednictwem komunikatu elektronicznego (nie e-mail) spełnia wymogi zawarte w art. 29a ust. 13 ustawy o VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 sierpnia 2015 r. (data wpływu 10 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie spełnienia wymogów zawartych w art. 29a ust. 13 w przypadku potwierdzenia odbioru faktury korygującej za pośrednictwem komunikatu elektronicznego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 sierpnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie spełnienia wymogów zawartych w art. 29a ust. 13 w przypadku potwierdzenia odbioru faktury korygującej za pośrednictwem komunikatu elektronicznego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zamierza zakupić program za pośrednictwem którego będzie wystawiać i przesyłać faktury w formie elektronicznej.

Warunkiem skorzystania przez Klienta z możliwości otrzymywania faktur elektronicznych będzie:

  1. złożenie przez Klienta oświadczenia o akceptacji faktur w formie elektronicznej
  2. zainstalowanie programu , który umożliwia:
    • podpis elektroniczny
    • weryfikację podpisu elektronicznego
    • zarządzanie dokumentami (dodawanie, usuwanie, wydruk, przesłanie, wyszukiwanie, klasyfikację)
    • wysyłanie maili z żądaniem/przypomnieniem o konieczności potwierdzenia odbioru korekty
    • rejestrację potwierdzenia odbioru faktury i korekty
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00