Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.07.2015, sygn. IPTPP1/4512-271/15-4/ŻR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/4512-271/15-4/ŻR
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności wniesienia aportem sieci kanalizacji deszczowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w związku z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku bez daty (data wpływu 12 maja 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 09 czerwca 2015 r. (data wpływu 12 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności wniesienia aportem sieci kanalizacji deszczowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności wniesienia aportem sieci kanalizacji deszczowej.
Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 09 czerwca 2015 r. (data wpływu 12 czerwca 2015 r.) w zakresie doprecyzowania opisanego zdarzenia przyszłego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).
Miasto . jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Miasto jest właścicielem kanalizacji deszczowej budowanej w ramach realizacji inwestycji w latach 1991 - 2014. Realizacja przedmiotowych inwestycji realizowana była w ramach własnych zadań gminy zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.). Miasto realizuje zadania użyteczności publicznej, które są zadaniami własnymi gminy w myśl art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy, tj. sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych itp. Sieci finansowane były ze środków budżetu miasta. Miasto . podczas realizacji inwestycji nie odliczało podatku naliczonego z faktur dotyczących zakupów związanych z realizacją ww. sieci kanalizacji deszczowych, ponieważ budowa sieci nie była wykorzystywana do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Miasto nie uzyskiwało przychodów z tytułu eksploatacji sieci. Zgodnie z treścią art. 86 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług, który stanowi, że podatnik ma prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych - nie dawało Miastu prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Przedmiotowe sieci od momentu przyjęcia do użytkowania nie były wykorzystywane do czynności opodatkowanych przez Miasto .. Sieć kanalizacji deszczowej od momentu przyjęcia do użytkowania była eksploatowana i konserwowana przez Miasto. Sieć kanalizacji deszczowej stanowi budowlę zgodnie z art. 3 pkt 3 i 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.). Budowlą jest m. in. obiekt liniowy (kanał) określony według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych: kanalizacja 2223.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right