Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.04.2015, sygn. IPTPB3/4510-41/15-2/KJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB3/4510-41/15-2/KJ
1.Czy nabyty przez Spółkę Znak towarowy będzie mógł podlegać amortyzacji w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji czy odpisy amortyzacyjne od Znaku towarowego będą stanowić koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy od momentu rozpoczęcia amortyzacji?
2.Czy zgodnie z art.16g ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych prawidłowe będzie ustalenie wartości początkowej Znaku towarowego w wysokości ceny nabycia Znaku towarowego wynikającej z umowy sprzedaży (z uwzględnieniem art. 16g ust. 3 ww. ustawy)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 stycznia 2015 r. (data wpływu 30 stycznia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od zakupionych praw ochronnych na znak towarowy (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) jest prawidłowe,
- ustalenia wartości początkowej zakupionego prawa ochronnego na znak towarowy (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 stycznia 2015 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest osobą prawną (spółką z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji), która podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.
Spółka zajmować się będzie działalnością o charakterze marketingowym, mającym na celu w szczególności zarządzanie i promocję marki handlowej podmiotów z Grupy, a także szeroko rozumianą działalnością związaną z nieruchomościami. Spółka zamierza w przyszłości nabyć od innej spółki z Grupy (dalej: Sprzedający) prawo ochronne na znak towarowy zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: Znak towarowy).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right