Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.03.2015, sygn. IPTPB1/4511-50/15-2/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB1/4511-50/15-2/MD
Koszty uzyskania przychodów indywidualna stawka amortyzacji
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 grudnia 2014 r. (data wpływu 23 stycznia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania indywidualnej stawki amortyzacyjnej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 stycznia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Dnia 8 grudnia 2009 r. na podstawie sporządzonego aktu notarialnego Wnioskodawca nabył nieruchomość składającą się z działki o powierzchni 0,3377 ha, której częścią składową jest także budynek młyna gospodarczego. Wartość nieruchomości to 75 000 zł. Wymieniona nieruchomość od 1994 r. widnieje w księgach wieczystych, a obszar na jakim jest położona oznaczony został symbolem UT - obszar usług technicznych. Wnioskodawca nabył nieruchomość na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej w celu modernizacji budynku gospodarczego i wykorzystania go do działalności gospodarczej. Z dokumentów archiwalnych oraz historii miasta, gdzie znajduje się nieruchomość, wynika że budynek gospodarczy - młyn powstał w latach 30 XIX wieku, a jego aktywność i użytkowanie zdecydowanie przekroczyło okres 30 lat. Do lat 80 XIX wieku w budynku produkowano wyroby mączne, a następnie w latach 80 prosperowało stolarstwo. Ze względu na gwałtowny rozwój technologiczny i ekonomiczny, pod koniec lat 80 młyn został zamknięty i do dnia nabycia przez Wnioskodawcę stał nieużytkowany. W 2010 r. Wnioskodawca rozpoczął przygotowanie dokumentacji projektowej, a w 2011 r. pozyskiwanie wszelkich pozwoleń na modernizację, częściową rozbiórkę budynku gospodarczego oraz rozbudowę. W 2012 r., po uzyskaniu niezbędnych dokumentów, rozpoczęto roboty remontowe na terenie zakupionej nieruchomości m.in.: przebudowę wnętrza ze zmianą użytkowania, ocieplenie budynku, montaż konstrukcji dachu, budowę przyłącza wodociągowego, rozbudowę parteru na powierzchni 300 m, itp. Poniesione wydatki z tytułu ulepszenia i rozbudowy starego młyna Wnioskodawca oszacował na kwotę ok. 1 000 000 zł (1 miliona zł). We wrześniu 2014 r. uzyskano protokół odbioru prac remontowych przy budynku starego młyna i dopiero wówczas wprowadzono go do ewidencji środków trwałych. Nakłady na modernizację stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej nieruchomości, a nawet znacznie przewyższyły jej całkowitą wartość. Ponadto, Wnioskodawca potwierdza, że budynek zmodernizowany służyć będzie wyłącznie do celów działalności usługowej restauracyjnej. Budynek mieści się w 10 podgrupie KŚT, tj. budynków niemieszkalnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right