Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.03.2015, sygn. IPTPP4/4512-32/15-4/JM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/4512-32/15-4/JM

Brak prawa do odliczenia podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia z dnia 14 stycznia 2015 r. (data wpływu 19 stycznia 2015 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 marca 2015 r. (data wpływu 20 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z remontem ulicy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 stycznia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z remontem ulicy i placu przed budynkiem przy ww. ulicy.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 marca 2015 r. (data wpływu 20 marca 2015 r.) w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku).

Gmina jako Wnioskodawca zrealizowała w 2011 r. projekt . Projekt był dofinansowany z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach działania Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi. Jego realizacja polegała na położeniu nawierzchni twardej na stanowiącej drogę gminną ulicy w miejscowości. Stanowi ona jedyną drogę dojazdową do budynku administracyjno-handlowego przy ul.. Poza tym budynkiem ulica stanowi drogę dojazdową do obiektów sportowych Orlik 2012 (własność Gminy), do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (własność), do Bazy Transportowo-Usługowej i oczyszczalni ścieków, będących w posiadaniu Z Sp. z o. o., do Zespołu Szkół oraz do dwóch posiadłości prywatnych z domami mieszkalnymi. W budynku przy, którego właścicielem jest Gmina, są wynajmowane lokale użytkowe, w których mieści się apteka i dwa sklepy oraz lokale wynajmowane na podstawie umów użyczenia i lokale wykorzystywane przez Urząd Gminy. Przed utwardzeniem drogi i jej poboczy wyremontowano ze środków własnych plac przed budynkiem, ułatwiając dostęp do ww. lokali użytkowych. Przedsiębiorcy wynajmują lokale na podstawie umów najmu i płacą za najem czynsz, od którego Gmina jako czynny podatnik VAT nalicza i odprowadza podatek od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00