Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.02.2015, sygn. IPTPP1/443-848/14-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-848/14-4/AK

prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup paliwa do ciągnika N.H

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 listopada 2014 r. (data wpływu 1 grudnia 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 29 stycznia 2015r. (data wpływu 2 lutego 2015r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup paliwa do ciągnika N.H. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup paliwa do ciągnika N.H.,
  • uznania czy Gmina postąpiła prawidłowo stosując do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących nabycie ciągnika wraz z maszynami opisaną proporcję w wysokości 70%,
  • uznania czy Gmina postąpiła prawidłowo stosując do usług mających pośredni związek zarówno z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu jak i niepodlegającymi proporcję w wysokości 70%.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono w dniu 2 lutego 2015r. w zakresie doprecyzowania opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Gmina jest czynnym podatnikiem VAT zarejestrowanym od 01 stycznia 2006r. Wykonuje we własnym zakresie ustawowe obowiązki związane z zaopatrzeniem ludności w wodę i odbiorem ścieków, gdyż nie posiada zakładu komunalnego. Gmina jest właścicielem infrastruktury wodociągowo - kanalizacyjnej. Prowadzi eksploatację komunalnej oczyszczalni ścieków we W. wraz z siecią kanalizacyjną o długości 3,63 km oraz 2 oczyszczalnie ścieków przy szkołach. Utrzymuje 3 stacje uzdatniania wody wraz z siecią wodociągów o długości ponad 125 km. Gmina dostarcza wodę mieszkańcom 30- tu wsi oraz przedsiębiorcom do celów produkcyjnych. Wykonuje ww. usługi na podstawie pisemnych umów cywilnoprawnych, zawartych z poszczególnymi odbiorcami i obciąża ich za świadczone usługi, które dokumentowane są wystawianymi przez Gminę fakturami VAT. Faktury te Gmina ujmuje w rejestrach sprzedaży a wartość netto wraz z należnym podatkiem VAT wykazuje w deklaracjach VAT- 7.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00