Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.02.2015, sygn. IPTPP2/443-881/14-2/PRP, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-881/14-2/PRP

nieuznanie transakcji za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, możliwość zastosowania 0% stawki podatku VAT

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2014 r. (data wpływu 1 grudnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • nieuznania transakcji za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów jest nieprawidłowe,
  • możliwości zastosowania 0% stawki podatku VAT jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania transakcji za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz możliwości zastosowania 0% stawki podatku VAT.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

w (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, również w zakresie transakcji wewnątrzwspólnotowych (posiada nr VAT UE). Spółka jest producentem artykułów gospodarstwa domowego: worków na śmieci, folii, środków czyszczących, papieru i rękawów do pieczenia itp.

W październiku 2013 roku Spółka otrzymała zamówienie na produkowane towary od nowego, potencjalnego klienta z Wielkiej Brytanii. Zgodnie z procedurami obowiązującymi w Spółce, przed przyjęciem zamówienia, Klient został poproszony o przesłanie zeskanowanych dokumentów rejestracyjnych oraz dokumentu nadania numeru identyfikacji podatkowej. Wszystkie dane wynikające z przesłanych przez potencjalnego klienta skanów dokumentów zostały sprawdzone. Dokumenty zostały wystawione na , NIP .

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00