Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2015, sygn. ILPP4/4512-1-318/15-2/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-318/15-2/KM

Uznanie dostawy towarów do kontrahentów na terytorium Niemiec za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz zastosowania stawki podatku w wysokości 0%.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki reprezentowanej przez pełnomocnika doradcę podatkowego przedstawione we wniosku z dnia 18 września 2015 r. (data wpływu 24 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostawy towarów do kontrahentów na terytorium Niemiec za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz zastosowania stawki podatku w wysokości 0% jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostawy towarów do kontrahentów na terytorium Niemiec za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz zastosowania stawki podatku w wysokości 0%.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie produkcji materaców do spania oraz artykułów pościelowych (kołder, poduszek) między innymi dla kontrahentów zagranicznych mających siedzibę w Unii Europejskiej. Co do zasady są to kontrahenci z Niemiec, jednak zdarzają się również z Austrii, Francji, Włoch i innych krajów UE (innych niż Polska). Kontrahenci w ramach zamówienia wskazują globalną ilość, rodzaj i wartość produktów, które zgadzają się zakupić. Wnioskodawca na podstawie otrzymanego zamówienia przygotowuje właściwy towar, a następnie wysyła go do kontrahenta unijnego za pośrednictwem firmy spedycyjnej. Ze względu na wielkość zamówienia, towar najpierw trafia do magazynu logistycznego na terytorium Niemiec, z którego poszczególni kontrahenci Wnioskodawcy odbierają uprzednio zamówione towary w dogodnym dla siebie czasie. Podmiot prowadzący magazyn w żadnym czasie nie nabywa prawa do rozporządzania towarem jak właściciel podczas wykonywania usługi magazynowania. Przeniesienie prawa do dysponowania zamówionym towarem na poszczególnych kontrahentów następuje dopiero w momencie odbioru zamówionej przez nich partii towaru. Za transport towarów do miejsca docelowego odpowiada Wnioskodawca i to on ponosi koszty transportu. Wnioskodawca co do zasady nie będzie miał zawartych umów z nabywcą. Dostawy towarów będą dokonywane na podstawie zamówień. Ze składanych zamówień nie będzie wynikało, że towar ma być dostarczony do magazynu, ale że towar ma być dostarczony nabywcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00