Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.08.2015, sygn. ILPP5/4512-1-109/15-4/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/4512-1-109/15-4/KS
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla transakcji wysyłanych za pomocą przewoźnika.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 15 maja 2015 r. (data wpływu 18 maja 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 5 sierpnia 2015 r. (data wpływu 11 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego. Wniosek uzupełniono w dniu 11 sierpnia 2015 r. o informacje doprecyzowujące opis sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest Spółką z ograniczona odpowiedzialnością będącą czynnym podatnikiem VAT. Spółka zajmuje się sprzedażą części do jednego rodzaju siewnika rolniczego. Nie posiada strony internetowej. Klienci spółki zamawiają towar telefonicznie, faxem lub drogą mailową. Klientami spółki są osoby fizyczne lub gospodarstwa rolne. Na podstawie złożonego zamówienia Wnioskodawca wystawia fakturę, a towar jest przygotowywany do wysyłki. Zakupiony towar jest wysyłany kupującemu za pośrednictwem A, za pobraniem, rzadko przelew. Spółka ma zawartą umowę z A na usługi pocztowe. Wg umowy i regulaminu świadczenia usług A to przewoźnik odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi. Ponadto Spółka nie posiada umów z kupującymi oraz regulaminów sprzedaży określających moment przeniesienia praw do rozporządzania towarem jak właściciel. Zainteresowany rozlicza się z A na podstawie faktury, natomiast klienci zwracają koszty wysyłki na podstawie faktury.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right