Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.08.2015, sygn. ILPP1/4512-1-418/15-4/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-418/15-4/MD

Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2015 r. (data wpływu 2 czerwca 2015 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 sierpnia 2015 r. (data wpływu 11 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług. Wniosek uzupełniono w 11 sierpnia 2015 r. o dokumenty, z których wynika prawo osoby podpisanej na wniosku do występowania w imieniu Wnioskodawcy z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej oraz potwierdzenie wpłaty opłaty za wydanie interpretacji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Głównym przedmiotem działalności jednostki jest działalność oświatowa, zgodnie z ustawą o VAT zwolniona z opodatkowania, jednakże osiąga ona w niewielkim zakresie przychody z wynajmu pomieszczeń placówki. Wnioskodawca jest jednostką organizacyjną Powiatu działającą w formie jednostki budżetowej, zarządzającą pomieszczeniami we własnym imieniu i na własny rachunek. Uchwałą Rady Powiatu określono zasady pobierania opłat za korzystanie z pomieszczeń placówki. Opłaty za wynajem dokumentowane są wystawianymi przez Wnioskodawcę rachunkami, na których jako wynajmujący wskazany jest Zainteresowany. Opłaty te są pobierane przez placówkę i stanowią dochód budżetu powiatu. Dom Kultury jako jednostka budżetowa posiada nadany jako podatnikowi podatku VAT i jest zarejestrowana jako podatnik VAT zwolniony. Jako podatnik VAT zwolniony nie dokonuje rozliczeń dla celów tego podatku, gdyż korzysta ze zwolnienia przewidzianego w art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług ze względu na niską wartość sprzedaży. Sprzedaż obejmuje najem pomieszczeń placówki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00