Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.10.2015, sygn. ILPP5/4512-1-206/15-2/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/4512-1-206/15-2/AI
Podatek od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenie promocyjnej oraz prawa do pełnego odliczenia kwoty podatku VAT od zakupu materiałów do produkcji wyrobów objętych akcją promocyjną.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 26 czerwca 2015 r. (data wpływu 3 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenie promocyjnej oraz prawa do pełnego odliczenia kwoty podatku VAT od zakupu materiałów do produkcji wyrobów objętych akcją promocyjną jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 lipca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów w cenie promocyjnej oraz prawa do pełnego odliczenia kwoty podatku VAT od zakupu materiałów do produkcji wyrobów objętych akcją promocyjną.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka z o.o. prowadzi sprzedaż własnych produktów: wyrobów medycznych oraz suplementów diet poprzez sieć hurtowni i aptek na terenie całej Polski. W ramach promocji Spółka prowadzi sprzedaż niektórych swoich produktów po atrakcyjnych, znacznie obniżonych cenach. Sp. z o.o. oferuje klientom zakup części produktów po cenie 1 grosza, w zależności od zamierzonego marketingowego efektu prowadzonej kampanii reklamowej. Celem przedmiotowej akcji promocyjnej Sprzedaż za jeden grosz jest przede wszystkim podniesienie wśród klientów i konsumentów świadomości istnienia produktów Organizatora i ich zastosowania, by zapadały w pamięć bardziej niż wyroby innych producentów i dostawców. Promocyjne rabaty mają jednocześnie na celu zachęcenie klientów do zakupu większej ilości produktów Spółki. Celem akcji jest także zwiększenia ilości klientów Spółki oraz zwiększenia jej obrotów. Akcja jest prowadzona również w celu zmotywowania klientów do lepszej współpracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right