Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.09.2015, sygn. ILPP2/4512-1-472/15-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-472/15-2/PR

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu środków trwałych oraz udokumentowania tej transakcji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z 12 czerwca 2015 r. (data wpływu 18 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu środków trwałych oraz udokumentowania tej transakcji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu środków trwałych oraz udokumentowania tej transakcji.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, powołaną do realizacji określonych zadań publicznych oraz zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Gmina jest również właścicielem mienia (nieruchomości i ruchomości), którym może samodzielnie dysponować wykonując zadania publiczne. Część tego mienia została przeznaczona na potrzeby zadań publicznych, których wykonywanie spełnia jednocześnie warunki uznania za działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o VAT. Przykładem takiej działalności jest odbiór odpadów komunalnych. Do niedawna zadanie to będące zadaniem statutowym, wykonywane było w imieniu Gminy przez własny zakład budżetowy zarejestrowany jako odrębny czynny podatnik VAT. Do realizacji zadania odbioru odpadów Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Gminy wykorzystywał środki trwałe Gminy oddane mu w zarząd oraz środki trwałe nabyte samodzielnie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00