Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.06.2015, sygn. ILPB3/4510-1-113/15-2/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-113/15-2/KS

W jakiej wysokości należy rozpoznać koszty uzyskania przychodu ze sprzedaży Wierzytelności?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez pełnomocnika przedstawione we wniosku z 5 marca 2015 r. (data wpływu 9 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 marca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością powstałą w roku 2010 w wyniku przekształcenia spółki komandytowej. Na poczet kapitału zakładowego Wnioskodawcy zaliczono wkład niepieniężny, wniesiony w 2010 r. przez wspólnika przy zawiązaniu przekształcanej spółki komandytowej, o łącznej wartości 18.000.000 zł, w postaci prawa własności zabudowanej nieruchomości położonej w P. oraz udziału wynoszącego 210/252 części w prawie własności zabudowanej nieruchomości położonej w P. (dalej: Nieruchomości).

Decyzją Prezydenta Miasta został zatwierdzony projekt podziału Nieruchomości, skutkiem czego pod drogę publiczną wydzielono część Nieruchomości (dalej: Droga Publiczna). Droga Publiczna przeszła w myśl art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami z mocy prawa na własność Miasta. Za Drogę Publiczną należy się Wnioskodawcy odszkodowanie zgodnie z art. 98 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Wysokość odszkodowania nie została jeszcze ustalona. Zasadność roszczeń odszkodowawczych Wnioskodawcy nie budzi wątpliwości, w konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje wierzytelność wobec Miasta dotycząca ustalenia i wypłaty odszkodowania z tytułu przejścia Drogi Publicznej na własność Miasta (dalej: Wierzytelność).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00