Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.04.2015, sygn. ILPP1/4512-1-92/15-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-92/15-2/MK
Stawka podatku VAT na usługę przeglądu instalacji gazowej oraz stawka podatku VAT na usługę doszczelniania instalacji gazowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2015 r. (data wpływu 13 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku jest:
- nieprawidłowe - dla usług przeglądu instalacji gazowej,
- prawidłowe - dla usług usuwania nieszczelności w instalacji gazowej.
UZASADNIENIE
W dniu 13 lutego 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług przeglądu instalacji gazowej oraz usuwania nieszczelności.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wniosek dotyczy zdarzenia przyszłego, tzn. - przeglądu technicznego instalacji gazu w budynkach mieszkalnych. Proponowana przez konkurencję stawka VAT to 23%, Wnioskodawca uważa, że właściwa stawka VAT to 8% dlatego, że jest to czynność związana z konserwacją, w dalszym postępowaniu po wykryciu nieszczelności i wskazaniu tych miejsc dokonuje się doszczelnienia (dwie czynności ściśle związane ze sobą). Zasadniczą sprzedażą w tym przypadku jest usługa bez sprzedaży towaru. Jak również są to roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont. W takiej sytuacji mamy bowiem do czynienia z kompleksowym świadczeniem usług, gdyż to usługa, a nie sprzedaż materiałów ma charakter dominujący. W ocenie Wnioskodawcy, jest to usługa budowlana złożona z dwóch części i świadczenie tej usługi nie powinno być sztucznie dzielone. Przeciwko sztucznemu dzieleniu usługi opodatkowanej VAT wypowiedział się również Europejski Trybunał Sprawiedliwości, który w swych orzeczeniach podkreślał, że jeśli dwa lub więcej świadczenia są tak ściśle związane, że obiektywnie tworzą w aspekcie gospodarczym jedną całość, której rozdzielenie miałoby sztuczny charakter, to wszystkie te świadczenia stanowią jednolite świadczenie do celów stosowania podatku od wartości dodanej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right