Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2015, sygn. ILPP4/443-658/14-4/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-658/14-4/ISN
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku wykonywanych usług szkoleniowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 16 grudnia 2014 r. (data wpływu 17 grudnia 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 5 marca 2015 r. (data wpływu 6 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku wykonywanych usług szkoleniowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku wykonywanych usług szkoleniowych. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 marca 2015 r. (data wpływu 6 marca 2015 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca osoba fizyczna, prowadzi działalność gospodarczą i jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej przeprowadza on m.in. szkolenia/kursy zlecone mu przez współpracujące z nim Fundacje. Wnioskodawca wykonuje te usługi w ramach umowy o podwykonawstwo, a Fundacja zlecająca te prace jest Beneficjentem realizującym projekt w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (dalej: PO KL) współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Szkolenia te są finansowane w przynajmniej 70% ze środków publicznych. Jednym z takich projektów jest projekt pt.: Coaching (). Celem projektu jest wzmocnienie samoświadomości, odblokowanie i uruchomienie potencjału, wiedzy oraz kompetencji pracowników, podniesienie i wzmocnienie ich motywacji oraz wiary we własne możliwości, poprawa osobistej efektywności, wykształcenie elastyczności myślenia i działania oraz reakcji na zmiany a także pobudzenie umysłu do ciągłego uczenia się.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right