Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2015, sygn. ILPP2/4512-1-5/15-7/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-5/15-7/AK
Czy we wskazanym stanie faktycznym prawidłowe jest działanie Spółki polegające na ustaleniu podatku naliczonego w kwocie 50% oraz odstąpieniu od prowadzenia szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu dla potrzeb podatku VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 2 stycznia 2015 r. (data wpływu 5 stycznia 2015 r.) uzupełnionym pismem z 9 lutego 2015 r. (data wpływu 12 lutego 2015 r.) oraz pismem z 12 i 13 marca 2015 r. (data wpływu 16 marca 2015 r.), a także pismem z 26 marca 2015 r. (data wpływu 30 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości ustalenia podatku naliczonego w wysokości 50% oraz braku obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu:
- jest prawidłowe w zakresie braku obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu;
- jest prawidłowe w zakresie prawidłowości ustalenia podatku naliczonego w wysokości 50% od wydatków eksploatacyjnych w przypadku samochodów osobowych;
- jest nieprawidłowe w zakresie prawidłowości ustalenia podatku naliczonego w wysokości 50% od wydatków eksploatacyjnych dla pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony oraz pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony;
- w zakresie prawidłowości ustalenia podatku naliczonego w wysokości 50% od wydatków na zakup paliwa w przypadku samochodów osobowych, pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony oraz pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right