Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.05.2015, sygn. ILPP1/4512-1-204/15-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-204/15-2/MK
Prawo do proporcjonalnego odliczenia podatku VAT (za pomocą współczynnika sprzedaży) od nabytych towarów i usług przeznaczonych do realizacji projektu obejmującego prace nad nowym systemem hamowania. Projekt ma służyć działalności zwolnionej od podatku (szkolnictwo wyższe) i opodatkowanej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 marca 2015 r. (data wpływu 19 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pt. Identyfikacja i modelowanie zjawisk () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 marca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pt. Identyfikacja i modelowanie zjawisk ().
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Realizuje projekt pt. Identyfikacja i modelowanie zjawisk (). Projekt jest realizowany w okresie od 01 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2017 r. Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 1.156.250,00 PLN.
Jednostką finansującą jest Centrum, natomiast projekt realizowany jest samodzielnie przez Wnioskodawcę. Umowa o realizację projektu jest umową trójstronną pomiędzy jego kierownikiem, Zainteresowaną występującą jako jednostka goszcząca oraz Centrum.
Głównym celem naukowym projektu jest poprawna identyfikacja i modelowanie najważniejszych zjawisk nieliniowych zachodzących w strefie kontaktu okładziny z tarczą hamulcową. Zgodnie z wnioskiem celem utylitarnym (praktycznym) projektu jest opracowanie optymalnego profilu powierzchni ciernej tarczy hamulcowej dla pojazdów szynowych, uwzględniając kryterium bezpieczeństwa w czasie hamowania oraz zużycia elementów pary ciernej w okresie eksploatacji. Dla optymalizacji założono następujące funkcje celu:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right