Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.02.2015, sygn. ILPP5/443-300/14-4/PG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-300/14-4/PG
Zwolnienie od podatku usług szkoleniowych świadczonych na rzecz szkół.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 19 grudnia 2014 r. (data wpływu 29 grudnia 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 6 lutego 2015 r. (data wpływu 9 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych usług szkoleniowych na rzecz jednostki systemu oświaty jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych usług szkoleniowych na rzecz jednostki systemu oświaty. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 lutego 2015 r. (data wpływu 9 lutego 2015 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą i jest podatnikiem VAT czynnym. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej prowadzi usługi szkoleniowe dla nauczycieli i odprowadza VAT o wartości 23%.
W związku z tym, że usługi szkoleniowe są związane z jednostkami systemu oświaty zachodzi potrzeba zadania pytania.
W piśmie z dnia 6 lutego 2015 r. (data wpływu 9 lutego 2015 r.), będącym uzupełnieniem wniosku, Zainteresowany wskazał, że nie jest podmiotem objętym systemem oświaty. Usługi, o których mowa we wniosku, są usługami w zakresie kształcenia, w szczególności dokształcania zawodowego nauczycieli, którzy są objęci systemem oświaty. Wnioskodawca nie jest uczelnią, jednostką naukową PAN, ani też jednostką badawczo-rozwojową, która świadczy usługi kształcenia na poziomie wyższym. Efektem prowadzonych przez Zainteresowanego szkoleń nauczycieli (rad pedagogicznych kolegialnych ciał nauczycieli) jest kształcenie zawodowe, np. nauczyciele zdobywają nowe umiejętności zawodowe w wybranych obszarach edukacji, opieki, wychowania lub warsztatu metodycznego, bądź też zaplecza planistyczno organizacyjnego. Przedmiotowe usługi świadczone dla nauczycieli (rad pedagogicznych) pozostają w bezpośrednim związku z branżą edukacyjną zawodem nauczyciela i w tym względzie mają na celu uzyskanie lub uaktualnienie ich wiedzy do celów zawodowych. Wnioskodawca sam jest nauczycielem dyplomowanym i uznanym specjalistą ds. edukacji oraz autorem wielu publikacji dla nauczycieli oraz pakietu edukacyjnego Ciekawa chemia. Świadczone usługi są prowadzone w formie przewidzianej w rozporządzeniu MEN z dnia 29 marca 2002 r. (Dz. U. Nr 46, poz. 430). W § 2 ust. 1 wskazano formy szkolenia, seminaria, konferencje szkoleniowe, w tym dla kadry kierowniczej, przygotowanie materiałów szkoleniowych, informacyjnych, warsztaty metodyczne, przedmiotowe, szkolenia rad pedagogicznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right