Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2015, sygn. ILPP2/443-1270/14-2/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1270/14-2/SJ
Czynność polegająca na zastąpieniu towarów przeterminowanych (lub takich, dla których upływ terminu przydatności się zbliża), znajdujących się u sprzedawców będących bezpośrednimi kontrahentami Spółki, na takie same lub podobne pełnowartościowe towary, nie stanowi odpłatnej dostawy towarów i nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z 19 listopada 2014 r. (data wpływu 1 grudnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności polegającej na zastąpieniu przeterminowanych towarów Spółki znajdujących się u Kontrahentów na towary pełnowartościowe tego samego rodzaju oraz innego rodzaju jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności polegającej na zastąpieniu przeterminowanych towarów Spółki znajdujących się u Kontrahentów na towary pełnowartościowe tego samego rodzaju oraz innego rodzaju.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka Akcyjna (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT w Polsce. Spółka prowadzi działalność w branży spożywczej, będąc producentem, importerem oraz dostawcą towarów m.in. do odbiorców krajowych.
Bezpośrednim odbiorcą ww. towarów sprzedawanych przez Spółkę są głównie hurtownie, dystrybutorzy oraz sieci handlowe (dalej łącznie: Kontrahenci), które dokonują dalszej odsprzedaży tych towarów do punktów sprzedaży detalicznej, punktów sprzedaży gastronomicznej (np. restauracje, bary, puby itp.) lub bezpośrednio na rzecz konsumentów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right