Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.01.2015, sygn. ILPP5/443-254/14-6/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-254/14-6/KG
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności polegającej na nieodpłatnym wydaniu bonu, kuponu, żetonu, zdrapki lub vouchera.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej reprezentowanej przez pełnomocnika doradcę podatkowego, przedstawione we wniosku z dnia 15 października 2014 r. (data wpływu 17 października 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 stycznia 2015 r. (data wpływu 22 stycznia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności polegającej na nieodpłatnym wydaniu bonu, kuponu, żetonu, zdrapki lub vouchera (pkt A-F opisu sprawy) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności polegającej na nieodpłatnym wydaniu bonu, kuponu, żetonu, zdrapki lub vouchera (pkt A-F opisu sprawy). Wniosek uzupełniono pismem z dnia 21 stycznia 2015 r. o doprecyzowanie opisu sprawy, wyjaśnienie treści pytań oraz dopłatę.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Spółka jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT w Polsce. Spółka prowadzi działalność w branży spożywczej.
Wnioskodawca prowadzi i zamierza prowadzić różnego rodzaju akcje marketingowe i promocyjne (dalej: akcje), które mają na celu uatrakcyjnienie ofert sprzedaży produktów Spółki i zachęcenie potencjalnych nabywców do nabywania tych produktów, pozwalające na powiększenie wolumenu ich sprzedaży, jak również budowanie wzrostu rozpoznawalności marek produktów należących do Wnioskodawcy i umacniania pozytywnego wzorca marek wśród finalnych nabywców (dalej: konsument). Realizacja powyższych celów leży w interesie Wnioskodawcy oraz współorganizatorów akcji, którymi w zależności od rodzaju i szczegółowego celu akcji mogą być np. (i) dystrybutorzy produktów Spółki, którzy nabywają towary bezpośrednio od Spółki i odpowiadają za ich dystrybucję w kraju (dalej: dystrybutor); (ii) punkty sprzedaży detalicznej, w tym sieci handlowe i sklepy (dalej: detalista lub PSD); (iii) podmioty prowadzące działalność w zakresie sprzedaży usług gastronomicznych lub sprzedaży gotowych posiłków lub/i napojów (dalej: gastronom), jak również inne podmioty biorące udział w obrocie produktami Spółki i zainteresowane udziałem w akcjach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right