Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2015, sygn. ILPP1/443-1026/14-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1026/14-2/MK
Prawo do proporcjonalnego odliczenia podatku VAT (za pomocą współczynnika sprzedaży) od nabytych towarów i usług przeznaczonych do realizacji projektu obejmującego prace nad nowym tramwajem. Projekt ma służyć działalności zwolnionej od podatku (szkolnictwo wyższe) i opodatkowanej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Politechniki przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2014 r. (data wpływu 5 listopada 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pt. Innowacyjny () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 listopada 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pt. Innowacyjny ().
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Politechnika jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Realizuje projekt pt. Innowacyjny (). Projekt jest realizowany w okresie od 01 listopada 2013 r. do 31 marca 2016 r.
Całkowita wartość projektu to 14.115.205,00 PLN.
Jednostką finansującą jest Centrum, natomiast projekt realizowany jest w ramach konsorcjum naukowego zawiązanego z przedsiębiorcą, w którym to firma jest liderem, a Politechnika pełni rolę partnera.
Przedmiotem projektu jest opracowanie prototypu nowego tramwaju miejskiego. Będzie to pojazd niskopodłogowy o unikatowych w skali Europy parametrach użytkowania (m.in. niski poziom hałasu, niska podłoga bez wzniesień na poziomie całego pojazdu, wysoki komfort jazdy).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right