Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2015, sygn. ITPB3/4510-440/15/PW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-440/15/PW

Czy zapłata wekslem własnym za zakupione od (bądź skorygowane sprzedaży do) podmiotu powiązanego towary i usługi po upływie terminu wynikającego z art. 15b ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi uregulowanie należności w myśl przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym czy Wnioskodawca będzie uprawniony do zwiększenia kosztów uzyskania przychodów o kwotę uprzednio dokonanego zmniejszenia?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2015 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania przepisów art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku uregulowania płatności poprzez wystawienie weksla własnego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 sierpnia 2015 r. do tutejszego organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania przepisów art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku uregulowania płatności poprzez wystawienie weksla własnego.

We wniosku oraz uzupełnieniu wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego, podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzi działalność gospodarczą obejmującą obrót zbożami, nasionami oraz świadczenie usług składowania zboża. Prowadząc działalność Wnioskodawca nie posiada własnych środków trwałych w postaci magazynów czy silosów wraz z niezbędną infrastrukturą. Korzystał on z majątku obcego, tj. nieruchomości gruntowych oraz składników majątku należących do innej firmy (dalej: Kontrahent) na podstawie zawartej umowy dzierżawy z dnia 19 grudnia 2013 r. Wnioskodawca dzierżawi od Kontrahenta m.in. budynki biurowe i magazynowe, laboratoria wraz z wyposażeniem, silosy, środki transportu. W lokalizacji, która nie może być przedmiotem dzierżawy, Wnioskodawca zawarł również w dniu 31 grudnia 2013 r. z Kontrahentem umowę składowania, na mocy której składuje zboża i rośliny w magazynach będących w dyspozycji Kontrahenta. Spółka dokonywała z Kontrahentem również transakcji nabycia i sprzedaży towarów handlowych. W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca zawierał z Kontrahentem transakcje w zakresie:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00