Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.10.2015, sygn. ITPP2/4512-798/15/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-798/15/AW
Brak obowiązku opodatkowania czynności oddania tramwajów oraz pozostałej infrastruktury do używania.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko & przedstawione we wniosku z dnia 29 lipca 2015 r. (data wpływu 5 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania czynności oddania tramwajów oraz pozostałej infrastruktury do używania & jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 sierpnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania czynności oddania tramwajów oraz pozostałej infrastruktury do używania.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
XXX (dalej XXX), zarejestrowany podatnik VAT czynny, realizuje projekt pn M w podziale na kontrakty:
- budowa linii tramwajowej, budowa zajezdni i przebudowa skrzyżowań,
- budowa pasów autobusowych,
- zakup i wdrożenie systemu ITS,
- dostawa pociągów tramwajowych,
- zarządzanie projektem.
Wydatki dotyczące inwestycji pokrywane są z następujących źródeł finansowania:
- środki własne niekwalifikowalne,
- środki własne kwalifikowalne,
- środki unijne pozyskane w ramach programów ().
Zgodnie z umową o dofinansowanie projektu, zawartą pomiędzy Polską Agencją Rozwoju i Przedsiębiorczości a Gminą, beneficjentem środków finansowanych z Unii Europejskiej jest Gmina, a XXX jest podmiotem realizującym projekt. Księgi rachunkowe dla projektu prowadzone są w siedzibie XXX. Majątek wytworzony w ramach realizacji projektu będzie stanowił własność Gminy, czyli beneficjenta, a zarządzał nim będzie XXX jako jednostka organizacyjna Gminy. W mieście X. usługę komunikacji miejskiej realizuje przewoźnik wewnętrzny Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. (dalej także MPK lub Operator), który jest jednoosobową spółką Gminy. Organizacja, nadzór nad komunikacją, sprzedaż biletów komunikacji miejskiej pozostaje w gestii XXX. Realizacja usług komunikacyjnych przy pomocy taboru tramwajowego zostanie powierzona MPK. Z MPK zawarte zostaną odpłatne umowy na zakup:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right