Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2015, sygn. ITPP2/4512-514/15/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-514/15/RS

Czy odszkodowanie należne Spółce w związku z otrzymaniem uszkodzonych towarów nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a co za tym idzie powinno być udokumentowane notą obciążeniową?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 maja 2015 r. (data wpływu 15 maja 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania otrzymanego odszkodowania z tytułu uszkodzonych towarów i sposobu dokumentowania ww. czynności jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 maja 2015 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania otrzymanego odszkodowania z tytułu uszkodzonych towarów i sposobu dokumentowania ww. czynności.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność w zakresie sprzedaży maszyn rolniczych i ich części oraz ich naprawy. Maszyny rolnicze zamawiane są od producenta i dostarczane do siedziby Spółki za pośrednictwem przewoźnika wynajętego przez producenta. Zdarza się, że towary docierają do Spółki uszkodzone.

W umowie dotyczącej sprzedaży produktów i towarów nie zostały dokładnie określone zasady postępowania w przypadku uszkodzeń powstałych podczas transportu, dlatego przyjęto dodatkową procedurę, w myśl której maszyny przy odbiorze muszą być sprawdzone pod względem uszkodzeń i braków. W przypadku, gdy wykryto braki i uszkodzenia Spółka zobowiązana jest do wypełnienia formularza uszkodzeń wskazując koszt naprawy netto i do dołączenia niezbędnych dokumentów w celu uznania reklamacji oraz musi przekazać wspomniane dokumenty do producenta. Producent uznając reklamację zobowiązuje się do wypłaty na rzecz Spółki kwot z tytułu rekompensaty kosztów usunięcia uszkodzenia maszyny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00