Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.09.2015, sygn. ITPB3/4510-287/15/MJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-287/15/MJ
Czy koszty wynagrodzenia za przejęcie programów klienckich stanowią koszty bezpośrednie czy pośrednie oraz w jaki sposób ująć je w kosztach?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 czerwca 2015 r. (data wpływu 16 czerwca 2015 r.), uzupełnione pismem z dnia 14 sierpnia 2015 r. (data wpływu 19 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:
- czy koszty wynagrodzenia za przejęcie programów klienckich stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów jako koszty bezpośrednie czy pośrednie - jest prawidłowe
- sposobu ujęcia w kosztach zyskania przychodów kosztów wynagrodzenia na rzecz zbywcy za przejęcie programów klienckich - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 czerwca 2015 r. wpłynął ww. wniosek (uzupełniony pismem z dnia 14 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie kosztów uzyskania przychodów związanych z przejęciem programów klienckich.
We wniosku tym przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
S.A. (Wnioskodawca, Spółka), prowadząca działalność w zakresie produkcji i sprzedaży łożysk ślizgowych i innych elementów dla przemysłu samochodowego, nabywa od podmiotu powiązanego (zbywca) szereg tzw. programów klienckich (opisanych poniżej). Podstawą nabycia jest ramowa umowa sprzedaży (wraz z aneksem) oraz zawierane w jej wykonaniu umowy dotyczące poszczególnych programów klienckich.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right