Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.01.2015, sygn. ITPB3/423-481/14/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-481/14/MK

Czy koszty zaniechanej inwestycji stanowią koszty uzyskania przychodów w dniu wydanego zarządzenia prezesa zarządu dotyczącego likwidacji inwestycji? Czy Spółka miała prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jako wydatki zaniechanej inwestycji, wydatki na opracowanie projektu budowlano-wykonawczego przyłącza sieci cieplnej wraz z siecią telemetryczną do planowanego obiektu aquaparku, biorąc pod uwagę, że otrzymała fakturę za wykonane prace po likwidacji inwestycji?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 października 2014 r. (data wpływu 13 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów zaniechanej inwestycji:

  1. pytanie oznaczone we wniosku nr 1 jest prawidłowe;
  2. pytanie oznaczone we wniosku nr 2 jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów zaniechanej inwestycji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca spółka z o.o. jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarowi usług. Głównym przedmiotem działalności jest wytwarzanie i dostarczanie ciepła, pary wodnej i ciepłej wody. Spółka jest spółką komunalną z 100% udziałem Gminy Miasto.

Gmina Miasto dnia 30.04.2012 r. podpisała umowę o dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 inwestycji polegającej na "...". Następnie dnia 15.04.2013 r. zawarła umowę z firmą XXX sp. z o.o. S.K.A. z siedzibą w XY na opracowanie dokumentacji projektowej i realizację tego zadania. Centrum rekreacji miało być przyłączone do miejskiej sieci ciepłowniczej (uzgodnienia z architektami w sprawie ewentualnego przyłączenia centrum rekreacji do sieci przedsiębiorstwa rozpoczęły się w maju 2011 r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00