Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2015, sygn. ITPB3/4510-22/15/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-22/15/AW

Czy Wnioskodawca ma prawo amortyzować budowle wybudowane na cudzym gruncie, które są elementem realizowanego przez niego projektu Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w T. w latach 2007-2013 (opisanego w stanie faktycznym)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 13 stycznia 2015 r. (data wpływu 14 stycznia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości odnoszenia w koszty podatkowe odpisów amortyzacyjnych od budowli wybudowanych na cudzym gruncie, uzupełnionym pismem z dnia 13 lutego 2015 r. (data wpływu 13 lutego 2015 r.) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 stycznia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości odnoszenia w koszty podatkowe odpisów amortyzacyjnych od budowli wybudowanych na cudzym gruncie. Niniejszy wniosek nie spełniał wymogów formalnych. Wobec tego pismem dnia 6 lutego 2015 r. Nr ITPB3/4510-22/15-2/AW wezwano Spółkę do jego uzupełnienia. Niniejsze zostało dokonane w dniu 13 lutego 2015 r. (data wpływu).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego, który świadczy usługi przewozu, w tym przede wszystkim usługi lokalnego publicznego transportu zbiorowego w przewozach o charakterze użyteczności publicznej. Formalnym organizatorem tego przewozu jest Gmina Miasto, zlecająca Wnioskodawcy świadczenie tych usług, za które przekazuje wynagrodzenie ustalone stosownie do przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym. Powyższe wynagrodzenie jest przez Wnioskodawcę klasyfikowane jako przychód na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00