Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.04.2015, sygn. ITPP2/4512-60/15/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-60/15/AW
Wyłączenie z opodatkowania dostawy działek gruntu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 stycznia 2015 r. (data wpływu 21 stycznia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania dostawy działek gruntu - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 stycznia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania dostawy działek gruntu.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W dniu 28 sierpnia 2007 r. Pana ojciec oświadczył, że jest właścicielem gospodarstwa rolnego z zabudowaniami, składającego się z działek o nr: 12, 94/1, 94/3, 152/3, 161, 250/2 o łącznym obszarze 10,7009 ha. Umową darowizny, zawartą w dniu 28 sierpnia 2007 r. w formie aktu notarialnego, ojciec darował dla Pana i żony - do majątku wspólnego na prawach wspólności ustawowej - prawo własności: zabudowanej działki nr 94/3 o obszarze 2,5269 ha oraz niezabudowanej działki nr 250/2 o obszarze 4,14 ha. W akcie zawarto również klauzulę, że będzie Pan wraz z żoną prowadzić nabyte gospodarstwo rolne przez okres co najmniej 5 lat od dnia dokonania darowizny. W dniu 7 września 2012 r. wystąpił Pan z wnioskiem w sprawie zabudowy działki nr 250/2 dla inwestycji polegającej na budowie sześciu budynków mieszkalnych jednorodzinnych z garażami wraz z niezbędną infrastrukturą. Decyzją z dnia 14 lutego 2013 r. Wójt Gminy ustalił warunki zabudowy dla wnioskowanej inwestycji. W dniu 20 marca 2013 r. wystąpił Pan z wnioskiem do Wójta Gminy o zatwierdzenie planu podziału nieruchomości nr 250/2 o powierzchni 4,14 ha. Decyzją z dnia 9 sierpnia 2013 r. Wójt Gminy zatwierdził projekt podziału tej działki w ten sposób, że powstały działki o nr: 250/3 (o powierzchni 0,1040 ha), 250/4 (0,1552 ha), 250/5 (0,1699 ha), 250/6 (0,1467 ha), 250/7 (0,1175 ha), 250/8 (0,1174 ha), 250/9 (0,0505 ha), 250/10 (0,6085 ha), 250/11 (1,0966 ha), 250/12 (1,0054 ha), 250/13 (0,5832 ha). W dniu 4 października 2013 r. dokonał Pan z żoną darowizny działki oznaczonej nr 250/5 na rzecz córki i jej męża. W dniu 6 sierpnia 2014 r. wystąpił Pan z żoną z wnioskiem o zatwierdzenie podziału nieruchomości oznaczonej nr 250/10. Celem podziału przedmiotowej działki było umiejscowienie inwestycji polegającej na budowie kontenerowej stacji transformatorowej oraz rozbudowie sieci elektroenergetycznej SN-15kV i NN-0,4kV wraz ze złączkami i szafkami, zlokalizowanymi na terenie działek o nr: 251, 250/5, 250/10, 250/13, 243, 227/33, 227/27, 227/18, 241/3, 29/1. Powyższa inwestycja została ustalona jako lokalizacja celu publicznego. Decyzją z dnia 14 listopada 2014 r. Wójt Gminy zatwierdził projekt podziału działki nr 250/10 na działki o nr: 250/14 o powierzchni 0,0062 ha oraz 250/15 o powierzchni 0,6024 ha z przeznaczeniem na budowę stacji transformatorowej oraz ustanowienia służebności i drogi wewnętrznej. W 2014 r. doprowadził Pan do wydzielonych działek sieć wodociągową. Planuje Pan z żoną dokonać sprzedaży działek powstałych z podziału działki nr 250/2 otrzymanej w drodze darowizny w dniu 28 sierpnia 2007 r.