Interpretacja indywidualna z dnia 24.02.2015, sygn. ITPP2/443-1585/14/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1585/14/AJ
Korekta podatku w związku ze zmianą przeznaczenia efektów końcowych inwestycji.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 grudnia 2013 r. (data wpływu 21 listopada 2014 r.), uzupełnionym w dniu 6 lutego 2015 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją ... - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 listopada 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 6 lutego 2015 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją ....
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
Gmina w ramach inwestycji pn. ... wykonała boisko sportowe. Przedmiotowa inwestycja została wykonana i oddana do użytkowania w 2010 r. Gmina jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Podatek naliczony związany z wydatkami w ramach ww. inwestycji nie został odliczony w związku z przekazaniem inwestycji do czynności nieopodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Obecnie Gmina w ramach planów przekształceń w sposobie zarządzania mieniem rozważa możliwość zmiany formy użytkowania na odpłatną w ramach umowy dzierżawy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w B. lub X Sp. z o. o. w B. Umowa dzierżawy, której zawarcie rozważa, zostałaby podpisana jeszcze w 2014 r. Gminny Ośrodek Kultury jest samorządową instytucją kultury i działa na podstawie odrębnych przepisów. Gmina z uwagi na cele inwestycji rozważa obciążanie Ośrodka bądź spółki kilkuset złotowym czynszem rocznie, ponieważ korzystanie z niego nadal pozostanie nieodpłatne dla mieszkańców.