Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.01.2015, sygn. ITPP3/443-584/14/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-584/14/MD
Prawo do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na budowie świetlicy wiejskiej i placu zabaw.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 października 2014 r. (data wpływu 10 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na budowie świetlicy wiejskiej i placu zabaw w miejscowości R. jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na budowie świetlicy wiejskiej i placu zabaw w miejscowości R.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina G. (dalej jako Gmina) prowadziła inwestycję, tj. budowę świetlicy wiejskiej oraz placu zabaw w miejscowości R. (dalej jako Infrastruktura). Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Inwestycja realizowana była w latach 2011-2012. Infrastruktura została oddana do użytkowania w 2012 r. Obecnie infrastruktura służy do czynności nieopodatkowanych. Dotychczas Gmina nie dokonywała odliczeń VAT naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki. Gmina rozważa zawarcie ze G. (dalej jako Spółka) umowy dzierżawy lub najmu infrastruktury należącej do Gminy. Spółka, jako zarejestrowany i czynny podatnik podatku od towarów i usług, świadczyłby za pomocą wynajmowanej lub dzierżawionej infrastruktury usługi dla ludności. W praktyce miało się to odbywać w ten sposób, że Gmina zawarłaby ze Spółka umowę najmu lub dzierżawy. Odpłatność za najem lub dzierżawę w opisanych wyżej przypadkach byłaby skalkulowana na poziomie kilkuset złotych rocznie ze względu na szczególne więzi ekonomiczne łączące Spółkę i Gminę. Na tej podstawie Gmina, jako podatnik podatku od towarów i usług, opodatkowywałby świadczenie usług na rzecz Spółki zgodnie z obowiązującymi przepisami. W konsekwencji, w związku z planowaną zmianą przeznaczenia infrastruktury, Gmina rozważa dokonanie odliczeń części podatku naliczonego w drodze korekty, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right