Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2014, sygn. IPPB5/423-938/14-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-938/14-2/AS

określenie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw okresowych taboru kolejowego, m. in. lokomotyw i wagonów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2014 r. (data wpływu 29 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw okresowych taboru kolejowego, m. in. lokomotyw i wagonów  jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw okresowych taboru kolejowego, m. in. lokomotyw i wagonów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Podstawowym przedmiotem działalności A. S.A. jest wykonywanie kolejowych przewozów towarowych w komunikacji krajowej i międzynarodowej. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny.

Spółka na potrzeby prowadzonej działalności korzysta z własnego taboru kolejowego (wagonów i lokomotyw), a co za tym idzie zobowiązana jest do utrzymania tego taboru w odpowiednim stanie technicznym i ponosi koszty związane z jego naprawami oraz przeglądami okresowymi. Wykonywanie napraw okresowych wynika z postanowień obowiązującej w Spółce, zatwierdzonej przez Prezesa, Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdów kolejowych

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00