Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.10.2014, sygn. IPPB5/423-600/14-4/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-600/14-4/PS
Czy zyski osiągane przez Spółkę po zmianie modelu biznesowego nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym na terytorium Polski zgodnie z art. 8 ust. l Umowy PL-DK?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 czerwca 2014 r. (data wpływu 30 czerwca 2014 r.) uzupełnionego pismem z dnia 28 sierpnia 2014 r. (data wpływu 1 września 2014 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie z dnia 18 sierpnia 2014 r. Nr IPPB5/423-600/14-2/PS (data nadania 18 sierpnia 2014 r., data doręczenia 21 sierpnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych działalności prowadzonej na terytorium Polski jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dnu 30 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych działalności prowadzonej na terytorium Polski .
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółka akcyjną z siedzibą w Danii. Spółka jest duńskim rezydentem podatkowym. Spółka prowadzi działalność w branży logistycznej i posiada największą i najlepiej zintegrowaną sieć transportu morskiego w Europie Północnej. Zasadniczo Spółka świadczy usługi w zakresie międzynarodowego transportu morskiego.
Świadczenie usług transportowych odbywa się - przede wszystkim - przy wykorzystaniu statków do przewozu kontenerów (tzw. liderów), ładunek może być również przemieszczany pomocniczo dodatkowymi środkami transportu (np. pociągiem, barką czy ciężarówką od i do statku).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right