Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2014, sygn. IPPB1/415-1066/14-2/EC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-1066/14-2/EC

Czy na Spółce ciąży obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego 10% podatku dochodowego od osób fizycznych od nagród wydawanych w ramach akcji premiowej kontrahentom, będącym osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 22 września 2014 r. (data wpływu 26 września 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z wydawaniem nagród uczestnikom akcji promocyjnej w formie sprzedaży premiowej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z wydawaniem nagród uczestnikom akcji promocyjnej w formie sprzedaży premiowej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka" lub Wnioskodawca) planuje przeprowadzanie akcji promocyjnych skierowanych do swoich kontrahentów, będących nabywcami towarów oferowanych przez Spółkę. Akcje te przybiorą m.in. formę sprzedaży premiowej, w ramach której kontrahenci Spółki, w zamian za dokonanie w danym okresie zakupu towarów powyżej pewnego poziomu wartościowego lub ilościowego, uprawnieni będą do otrzymania nagrody w postaci dodatkowej ilości tych towarów lub też innych towarów, bądź usług.

Przykładowo, Spółka planuje przeprowadzenie sprzedaży premiowej, w ramach której kontrahenci, którzy osiągną w określonym terminie, w ramach i na warunkach z obowiązujących umów inwestycyjnych i kontraktów finansowych, obrót w określonej wysokości (w tym konkretnym przypadku 65 000 PLN) na wybranych produktach Spółki - będą uprawnieni do otrzymania nagrody w postaci tygodniowej wycieczki zagranicznej dla jednej osoby (np. do Gruzji). W innych rozważanych przez Spójkę akcjach promocyjnych, nagrodami za zrealizowanie określonego poziomu zakupów produktów Spółki mogą być określone nagrody rzeczowe, o wartości przekraczającej 760 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00