Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.09.2014, sygn. IPPP1/443-870/14-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-870/14-2/IGo

Stawki podatku VAT przy sprzedaży nachos.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2014 r. (data wpływu 31 lipca 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku VAT przy sprzedaży nachos - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 lipca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku VAT przy sprzedaży nachos.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą na terytorium Polski, polskim podatnikiem VAT czynnym. Wnioskodawca m.in. zarządza centrami kinowymi w Polsce, w ramach których zlokalizowane są punkty gastronomiczne Wnioskodawcy, gdzie sprzedawane są napoje i produkty żywnościowe. Klientami Wnioskodawcy są głównie osoby fizyczne (niestanowiące podmiotów / osób powiązanych z Wnioskodawcą).

Sposób sprzedaży napojów i produktów żywnościowych

Sprzedaż napojów i produktów żywnościowych w centrach kinowych jest realizowana przez Spółkę na wydzielonych stoiskach, w których dochodzi do przygotowania napojów i produktów żywnościowych (na zlecenie / życzenie klientów), a następnie do ich wydania klientom. Co istotne, Spółka nie zapewnia obsługi czy specjalnie dedykowanych miejsc restauracyjnych, w których mogłaby następować konsumpcja nabywanych produktów żywnościowych. Niemniej jednak, napoje i produkty żywnościowe sprzedawane na takich stoiskach są bezpośrednio gotowe do spożycia (w opakowaniach jednorazowych), co oznacza, iż klienci kupując te produkty i napoje mogą niezwłocznie zacząć ich konsumpcję.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00