Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2014, sygn. IPPP3/443-121/14-2/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-121/14-2/KC
w zakresie nieuznania posiadanych zasobów za stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 stycznia 2014 r. (data wpływu 10 lutego 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania posiadanych zasobów za stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania posiadanych zasobów za stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest podmiotem z siedzibą w Niemczech, prowadzącym działalność w zakresie m.in. produkcji oraz sprzedaży produktów (towarów) dla podmiotów działających w różnych sektorach przemysłu w państwach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, oraz poza terytorium Unii Europejskiej.
Obecnie Wnioskodawca nie jest zarejestrowany dla celów VAT w Polsce, nie ma zarejestrowanego oddziału lub przedstawicielstwa w Polsce, nie posiada/wynajmuje żadnej powierzchni w Polsce, jak również nie prowadzi żadnej innej działalności niż ta opisana poniżej (sprzedaż towarów z zagranicy na rzecz polskich klientów i nabywców).
Aktualnie, strategia biznesowa Wnioskodawcy zakłada ulokowanie działań związanych ze sprzedażą produktów Spółki możliwie jak najbliżej swoich klientów, tak, aby zaspokoić potrzeby i wymagania lokalnego rynku i osiągnąć tym samym większą skuteczność działania całej struktury a w konsekwencji wyższą jakość obsługi klienta. Z tego powodu, Spółka rozważa możliwość zwiększenia roli swoich lokalnych przedstawicieli w każdym kraju poprzez rozbudowę i rozszerzenie zakresu ich działań i obowiązków, umożliwiając im aktywny udział w działalności grupy i podejmowaniu decyzji na lokalnym rynku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right