Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2014, sygn. IPPB3/423-313/14-2/EŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-313/14-2/EŻ
Czy w wypadku likwidacji wartości niematerialnej i prawnej związanej z zaprzestaniem użytkowania, nieumorzona na dzień likwidacji część ceny nabycia wartości niematerialnej i prawnej (wartość podatkowa netto) stanowi koszt uzyskania przychodów w dacie sporządzenia protokołu likwidacyjnego?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2014r. (data wpływu 24 marca 2014r.) w sprawie o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 marca 2014r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów niezamortyzowanej części wartości niematerialnej i prawnej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca Spółka Akcyjna prowadzi działalność polegającą na udostępnianiu dedykowanych internetowych platform zakupowych, służących motywacji pracowników podmiotów będących klientami Wnioskodawcy. Wnioskodawca nabył oprogramowanie służące świadczeniu opisanych wyżej usług, wprowadził je do ewidencji wartości niematerialnych prawnych oraz amortyzował zgodnie z przyjętymi stawkami. W dacie przyjęcia do użytkowania Wnioskodawca określił stawkę amortyzacji zgodnie z przepisami art. 16 m i nie spodziewał się, że niebawem nastąpi szybki przyrost konkurencyjnych platform i ewaluacja rynku e-commerce. Na rynku polskim w okresie jednego roku pojawiło się kilka podobnych usług oferowanych przez inne podmioty w tym największe firmy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right