Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2014, sygn. IPPP3/443-392/14-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-392/14-4/SM
miejsce świadczenia i prawo do zastosowania stawki 0%
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22 kwietnia 2014 r. (data wpływu 30 kwietnia 2014 r.), uzupełnionym w dniu 5 czerwca 2014 r. (data wpływu 6 czerwca 2014 r.) w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-392/14-2/SM z dnia 2 czerwca 2014 r. (skutecznie doręczone w dniu 3 czerwca 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla czynności wykonywanych na rzecz kontrahenta z Serbii - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 kwietnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla czynności wykonywanych na rzecz kontrahenta z Serbii.
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 czerwca 2014 r. w dniu 5 czerwca 2014 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
O. Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub O.) prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na sprzedaży produktów gazowych i jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. W ramach prowadzonej działalności, Spółka realizuje sprzedaż krajową, wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów oraz eksport towarów do państw trzecich.
W związku z realizacją transakcji eksportu towarów do Klienta z Serbii, odbywającej się na warunkach FCA - miejsce, w którym znajduje się terminal załadunku, Spółka zawarła z odbiorcą towarów aneks do kontraktu, na mocy którego zobowiązała się do podstawienia określonej ilości sprawnych technicznie cystern kolejowych, do których dokonany został załadunek gazu. Aneks ustalał opłatę za korzystanie z cystern kolejowych, wg określonej kwoty za każdą dobę. Przewidywał również możliwość poniesienia dodatkowo kosztów naprawy nieplanowej, gdyby naprawa taka okazała się niezbędna. W takiej sytuacji ponosić miała je strona będąca odpowiedzialna za przyczynę naprawy. Z uwagi na fakt, iż O. nie dysponuje własnym taborem kolejowym zawarł w tej sytuacji umowę z krajowym operatorem kolejowym, otrzymując faktury VAT z tytułem dzierżawa cystern wg umowy oraz naprawa cystern, ze stawką 23%. Zgodnie z postanowieniami aneksu O. przeniósł na nabywcę towaru ciężar ww. kosztów, obciążając klienta fakturami (odrębnie dla korzystania z cystern, odrębnie dla naprawy cysterny), ze stawką podatku VAT zgodną ze stawką, jaka wystąpiła na fakturach wystawionych przez operatora, tj. 23%.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right