Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.05.2014, sygn. IPPP3/443-166/14-4/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-166/14-4/KB
Jest dozwolone przyjęcie na skład podatkowy oleju opałowego o kodzie CN 2710 19 64, następnie zamknięcie dokumentu e-AD bez rozładunku, na podstawie wagi deklarowanej przez wysyłającego, a następnie sprzedaż towaru bez przeładunku, w cysternach kolejowych wysyłającego po zapłaceniu akcyzy według właściwej stawki lub w zwolnieniu ze względu na przeznaczenie.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 20 lutego 2014 r. (data wpływu 21 lutego 2014 r.) uzupełnionym w dniu 8 maja 2014 r. na wezwanie Nr IPPP3/443-166/14-2/KB z dnia 28 kwietnia 2014 r. (data odbioru 5 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi o kodzie CN 2710 19 64 jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi o kodzie CN 2710 19 64.
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 maja 2014 r. (data wpływu 8 maja 2014 r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 28 kwietnia 2014 r. (data odbioru 5 maja 2014 r.)
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca ma możliwość zawarcia poważnego kontraktu na dostawy oleju opałowego ciężkiego C-3 (inne nazwy: olej opałowy pozostałościowy, mazut, paliwo mazutowe) (CN 2710 19 64), nazywany dalej towarem. Olej Wnioskodawca kupowałby od dużej firmy produkcyjnej zlokalizowanej na terenie Unii Europejskiej, poza granicami Polski (zwanym dalej wysyłającym), a sprzedawałby polskim podmiotom gospodarczym. Obrót tym towarem wyniesie ok. 1000 - 2000 ton na miesiąc, a docelowo nawet więcej. Towar przychodziłby na skład podatkowy Wnioskodawcy w cysternach wysyłającego, z zabezpieczeniem akcyzowym wysyłającego, na dokumentach ADT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right