Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.04.2014, sygn. IPPP3/443-28/14-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-28/14-2/IG
Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT z faktury dokumentującej zakup usług marketingowych od Agencji Marketingowej, w części w jakiej obejmuje ona zakup nagród konkursowych, bezpośrednio przekazanych zwycięzcom Konkursów przez Agencję Marketingową?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 9 stycznia 2014 r. (data wpływu 13 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktury dokumentującej zakup usług marketingowych od Agencji Marketingowej, w części w jakiej obejmuje ona zakup nagród konkursowych, bezpośrednio przekazanych zwycięzcom Konkursów przez Agencję Marketingową jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 stycznia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktury dokumentującej zakup usług marketingowych od Agencji Marketingowej, w części w jakiej obejmuje ona zakup nagród konkursowych, bezpośrednio przekazanych zwycięzcom Konkursów przez Agencję Marketingową.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Wnioskodawca), podmiot z siedzibą na terytorium RP, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie najmu powierzchni komercyjnej w wielkopowierzchniowym Centrum Handlowym (dalej: Centrum). Duża konkurencja w branży, a przede wszystkim powstająca w dość szybkim tempie liczba podobnych obiektów komercyjnych, zmusza Wnioskodawcę do podejmowania działań mających na celu uatrakcyjnienie pod względem komercyjnym centrum handlowego. Działania te skoncentrowane są nie tylko na prowadzeniu różnorakich kampanii reklamowych w środkach masowego przekazu, ale również na organizowaniu imprez kulturalnych i konkursów dla osób odwiedzających centrum handlowe (Klientów zakupujących towary i usługi w sklepach najemców Centrum). Dzięki tego rodzaju wydarzeniom, Centrum odwiedzane jest przez większą rzeszę konsumentów, przez co jego atrakcyjność komercyjna, wyrażona również w stawkach czynszu powierzchni handlowej, ulega systematycznej poprawie. Związek przeprowadzanych akcji marketingowych z szeroko rozumianą działalnością gospodarczą Wnioskodawcy jest zatem niezaprzeczalny, bowiem poniesione w związku z tymi działaniami koszty pośrednio przedkładają się na osiągane przychody w postaci czynszów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right