Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2014, sygn. IPPB5/423-870/13-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-870/13-2/JC
Czy ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją spotkań z kontrahentami koszty nabycia usług gastronomicznych oraz napojów i artykułów spożywczych (opisanych w stanie faktycznym) stanowią koszty uzyskania przychodów w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2013 r. (data wpływu 28 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie usług gastronomicznych oraz napojów i artykułów spożywczych ponoszonych w związku z organizacją spotkań - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie usług gastronomicznych oraz napojów i artykułów spożywczych ponoszonych w związku z organizacją spotkań.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (Spółka) jest największym w Polsce biurem reklamy mediów tematycznych. Spółka specjalizuje się w sprzedaży czasu reklamowego dla tematycznych kanałów satelitarnych i kablowych oraz w sprzedaży czasu i miejsca reklamowego na stronach WWW. Kanały z portfolio Spółki gromadzą bardzo wartościową dla reklamodawców widownię - mieszkańców miast o wyższych niż przeciętne dochodach i wykształceniu. Wysokiej jakości środowisko reklamowe oraz mniejsza liczba spotów w blokach reklamowych pozwala w lepszy sposób dotrzeć do konsumentów. Spółka nie konkuruje ze stacjami ogólnotematycznymi, ale jest ich jakościowym i ilościowym uzupełnieniem w dotarciu do zamożniejszych widzów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right