Interpretacja indywidualna z dnia 02.04.2014, sygn. IPPP1/443-196/14-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-196/14-2/AS
w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów na rzecz ostatecznego konsumenta
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2014 r. (data wpływu 19 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów na rzecz ostatecznego konsumenta jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów na rzecz ostatecznego konsumenta.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca posiada siedzibę w Polsce i jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na dystrybucji sprzętu fotograficznego i optycznego oraz świadczeniu usług serwisowych w zakresie naprawy przedmiotowego sprzętu na terytorium Polski. Dystrybucja sprzętu odbywa się na podstawie zawartych umów dystrybucyjnych. W ramach struktury sprzedaży Wnioskodawca dokonuje krajowej dostawy sprzętu na rzecz dystrybutorów (hurtowników) bądź sprzedawców detalicznych, którzy dokonują dalszej sprzedaży sprzętu. Transakcje sprzedaży są prowadzone w oparciu o dwa następujące schematy:
- Wnioskodawca dystrybutor (hurtownik) sprzedawca detaliczny konsument ostatecznylub