Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.03.2014, sygn. IPPP1/443-186/14-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-186/14-2/IGo
Sprzedaż gruntu niezabudowanego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2014 r. (data wpływu 17 lutego 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych przy sprzedaży gruntu niezabudowanego:
- w odniesieniu do sprzedaży działki ewidencyjnej nr 109/5 - jest nieprawidłowe;
- w odniesieniu do sprzedaży działek ewidencyjnych 20/4, 20/6, 20/8, 20/9, 109/2, 109/4 - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych przy sprzedaży gruntu niezabudowanego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
X (dalej X ) stosownie do treści ustawy jest gminą mającą status miasta na prawach powiatu.
Biorąc pod uwagę powyższe X realizuje zadania z zakresu administracji samorządowej należące do gminy i powiatu.
Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.) zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:
- ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right