Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2014, sygn. IPPB1/415-1129/13-4/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-1129/13-4/ES

Czy na spółce ciąży obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego 10 % podatku dochodowego od osób fizycznych od nagród wydawanych w ramach akcji premiowej kontrahentom, będącym osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2013 r. (data wpływu 30 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca organizuje akcje promocyjne skierowane do swoich kontrahentów, nabywców towarów oferowanych przez Spółkę. Akcje te przybierają mi. in. formę sprzedaży premiowej, w ramach której kontrahenci Spółki, w zamian za dokonanie w danym okresie zakupu towarów powyżej pewnego poziomu wartościowego łub ilościowego, uprawnieni są do otrzymania nagrody w postaci dodatkowej ilości tych towarów lub też innych towarów, bądź usług.

Klientami, którzy kupują od Spółki oferowane przez nią towary, są wyłącznie podmioty gospodarcze. Są to zarówno osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne jak również jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej (np. spółki osobowe), prowadzące działalność gospodarczą. Uczestnikami akcji promocyjnych i tym samym beneficjentami sprzedaży premiowej są więc mi. in. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00