Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.02.2014, sygn. IPPP2/443-1225/13-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1225/13-2/MM
brak uznania usług wsparcia techniczno administracyjnego za jedną kompleksową usługę opodatkowaną jednolitą stawką podatku VAT
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 14 listopada 2013 r. (data wpływu 15 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania usług wsparcia techniczno administracyjnego za jedną kompleksową usługę opodatkowaną jednolitą stawką podatku VAT jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 listopada 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korzystania ze zwolnienia usług wsparcia techniczno administracyjnego świadczonych kompleksowo lub odrębnie na rzecz firm ubezpieczeniowych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej Spółka lub C.) jest firmą zajmującą się świadczeniem usług outsourcingowych, głównie w obszarze księgowości i finansów oraz usług IT, a także usług doradczych i związanych z wdrażaniem systemów informatycznych. Spółka zatrudnia ponad 5500 pracowników. Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
W ramach świadczonych usług outsourcingowych Spółka wykonuje na rzecz klientów zarówno czynności techniczno administracyjne, związane m.in. z księgowaniem dokumentów, przyjmowaniem informacji w call center oraz przygotowywaniem prostych raportów, jak również dostarcza kompleksowe usługi, na które składa się wiele procesów. Działalność outsourcingowa Spółki nie ogranicza się wyłącznie do prostych czynności księgowych, ale obejmuje również inne czynności jak np. kontaktowanie się z dostawcami lub odbiorcami klienta w celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z zaistniałym zdarzeniem gospodarczym, telefonicznym przyjmowaniem zgłoszeń i wprowadzaniem informacji o nich do systemów informatycznych klienta.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right