Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2014, sygn. IPPP2/443-1168/13-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1168/13-2/KG

opodatkowanie podatkiem VAT przekazywanych do placówek handlowych przedmiotów i urządzeń w celu zwiększenia sprzedaży produktów Spółki

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2013 r. (data wpływu 28 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT przekazywanych do placówek handlowych przedmiotów i urządzeń w celu zwiększenia sprzedaży produktów Spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT przekazywanych do placówek handlowych przedmiotów i urządzeń w celu zwiększenia sprzedaży produktów Spółki.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka M. (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) prowadzi działalność w zakresie sprzedaży, dystrybucji wyrobów spożywczych, głównie słodyczy, ciastek oraz kawy. Kontrahentami Wnioskodawcy i jednocześnie odbiorcami jego towarów są różne placówki handlowe, tj. hurtownie, hipermarkety, supermarkety, sklepy i punkty gastronomiczne. Mając na uwadze prowadzenie działalności gospodarczej na bardzo konkurencyjnym rynku, Wnioskodawca podejmuje szereg działań marketingowych służących zwiększeniu wolumenu sprzedaży.

Jednym z tego rodzaju działań jest współdziałanie z placówkami handlowymi w zakresie lepszego wyeksponowania i zareklamowania sprzedawanych towarów. W ramach takiej współpracy placówki handlowe umożliwiają Wnioskodawcy umieszczenie na terenie swojej powierzchni handlowej różnego rodzaju ekspozycji i przedmiotów służących do lepszego uwidocznienia produktów Wnioskodawcy w danym punkcie sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00