Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.08.2014, sygn. IBPP1/443-530/14/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-530/14/ES
zasadność posiadania przez Radę Rodziców numeru NIP
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 maja 2014 r. (data wpływu 27 maja 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie obowiązku posiadania przez Radę Rodziców numeru NIP jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 maja 2014 r. do tut. organu wpłynął wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie obowiązku posiadania przez Radę Rodziców numeru NIP.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Rada Rodziców funkcjonuje na zasadach określonych w uchwalonym Regulaminie Rady Rodziców Szkoły Podstawowej. Powoływana jest i działa w oparciu o art. 53 i 54 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Rada Rodziców reprezentuje ogół rodziców (prawnych opiekunów) uczniów szkoły. Jest organem społecznym i samorządnym, współdziałającym z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, organami nadzorującymi oraz innymi organizacjami i instytucjami w realizacji ustawowych zadań szkoły.
Do kompetencji rady rodziców należy:
1.Uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną:
- programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli,
- programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right