Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2014, sygn. IBPP1/443-745/14/MG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-745/14/MG

Nieodpłatne przekazanie gadżetów reklamowych w ramach działań marketingowych partnerom biznesowym lub ich pracownikom oraz w ramach akcji marketingowo-reklamowych indywidualnym konsumentom nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT, bez względu na ilość przekazywanych jednemu podmiotowi towarów, z uwagi na fakt, że jednostkowa cena nabycia (koszt wytworzenia) tych towarów nie przekroczy 10 zł.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 lipca 2014 r. (data złożenia 24 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania gadżetów reklamowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lipca 2014 r. złożono w tut. organie ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania gadżetów reklamowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

X S.A. (dalej Spółka lub Wnioskodawca) jest producentem oraz dystrybutorem piwa, a także dystrybutorem innych napojów alkoholowych i bezalkoholowych na terytorium kraju. Spółka obsługuje kilkadziesiąt tysięcy partnerów biznesowych w różnych kanałach dystrybucji: detal tradycyjny, gastronomia i hurt.

Prowadząc działalność na konkurencyjnym rynku niezbędne jest podejmowanie szeregu działań marketingowych w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży. W ramach takich działań Spółka planuje przekazywać partnerom biznesowym (np. sklepom, pubom, restauracjom) lub ich pracownikom nieodpłatnie (bez wynagrodzenia) gadżety reklamowe, których celem jest informowanie o produktach Spółki oraz aktualnych akcjach promocyjnych, a także atrakcyjne prezentowanie produktów Spółki skłaniające klienta końcowego do podjęcia decyzji o nabyciu produktów Spółki. Wśród wydawanych gadżetów reklamowych znajdą się: smycze, pen-drivey, odzież (czapki, koszulki), kubki (także jednorazowe), szklanki, kufle, otwieracze, breloczki, segregatory, teczki, bidony, okulary, zapalniczki, długopisy, itp. W większości przedmioty te będą zawierały logo Spółki lub jej marek. Co do zasady, gadżety reklamowe będą przekazywane podmiotom (ich pracownikom), które mają lub będą miały w swej ofercie towary Spółki. Wspomniane gadżety reklamowe będą wydawane także, w ramach akcji reklamowo-marketingowych, indywidualnym konsumentom.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00