Interpretacja indywidualna z dnia 24.06.2014, sygn. IBPP1/443-320/14/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-320/14/LSz
Zasadności posiadania przez Radę Rodziców funkcjonującej przy Szkole Podstawowej odrębnego numeru NIP.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 marca 2014 r. (data wpływu 25 marca 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie zasadności posiadania przez Radę Rodziców numeru NIP jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 marca 2014 r., wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie zasadności posiadania przez Radę Rodziców numeru NIP.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Rada Rodziców funkcjonuje na zasadach określonych w uchwalonym Regulaminie Rady Rodziców Szkoły Podstawowej . Powoływana jest i działa w oparciu o art. 53 i 54 Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty.
Rada Rodziców reprezentuje ogół rodziców (prawnych opiekunów) uczniów szkoły. Jest organem społecznym i samorządnym, współdziałającym z Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, organami nadzorującymi oraz innymi organizacjami i instytucjami w realizacji ustawowych zadań szkoły. Do kompetencji rady rodziców należy:
- Uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną:
- programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli,